در تاریخ ۹ دی ۱۴۰۳، سومین جلسهی دورهای هیئت مدیرهی انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران در مرکز نمایشگاههای بینالمللی قزوین برگزار شد. این جلسه به میزبانی احمد خورگامی، مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی قزوین، با حضور رحیم جلیلی رئیس انجمن، مرتضی هاشمی دبیرکل انجمن، و جمعی از اعضای هیئت مدیره برگزار شد.
معرفی مرکز نمایشگاههای قزوین و پتانسیلهای استان:
در ابتدای جلسه، احمد خورگامی به معرفی مرکز نمایشگاهی قزوین پرداخت و بر ظرفیتهای ویژه استان در صنعت نمایشگاهی تأکید کرد. وی عنوان داشت: قزوین به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور و دارا بودن ۱۱ درصد از آثار تاریخی ایران، قابلیتهای بالایی در برگزاری نمایشگاهها دارد.
تأکید بر برندسازی نمایشگاهها:
در ادامه، رئیس انجمن به ضرورت تمرکز بر کیفیت به جای تعداد نمایشگاهها اشاره کرد. رحیم جلیلی همچنین، به هدفگذاری برای تخصصی شدن موضوعات و برندسازی منطقهای نمایشگاهها تأکید نمود و خواستار واگذاری اختیارات دولت در خصوص سیاستگذاری نمایشگاهها به انجمن و هماهنگی در تقویم نمایشگاهی مراکز مختلف شد. وی با بیان اهمیت سازماندهی پرسنل، نیروها، کارشناسان و سایر فعالان صنعت نمایشگاهی کشور، ابراز داشت: انجمن در حوزهی توسعهی منابع انسانی مراکز نمایشگاهی کشور نیز برنامههای مختلفی اعم از همایشهای تخصصی مدیران روابط عمومی، مدیران اجرایی و امور نمایشگاهی، مدیران مالی و اداری و ... را انجام داده یا در دست اجرا دارد که این همایشها، علاوه بر نقش آموزشی خود، در همگرایی و همافزایی ظرفیتهای فعالان و شاغلین این حوزه واجد اثرات سازنده هستند.
توسعه منابع انسانی و همگرایی صنعت نمایشگاهی:
احمدرضا طحانیان، نایب رئیس انجمن، بر نقش محوری نمایشگاهها در توسعه و تجارت تأکید کرد و ضرورت تبادل تجربه و استانداردسازی رویدادها بین مراکز مختلف را مطرح نمود. محمد مسعودی، عضو هیئت مدیره انجمن نیز بر اهمیت توجه به منابع انسانی در صنعت نمایشگاهی تأکید کرد و گفت که نیروهای انسانی باید با آموزش و همگرایی رشد کنند. سیدرضا قندیلی، عضو دیگر هیئت مدیره نیز به ضرورت یکپارچهسازی موضوعات نمایشگاهی و هماهنگی زمانبندیها با نیازهای منطقهای اشاره کرد.
اهداف بلندمدت انجمن:
در پایان جلسه، مرتضی هاشمی دبیرکل انجمن به مشکلات موجود از جمله همپوشانی زمانی نمایشگاهها و برگزاری غیرقانونی نمایشگاهها در خارج از مراکز مصوب اشاره کرد و عنوان داشت: انجمن در تلاش است تا با حمایت سازمان توسعه تجارت و از طریق مستندسازی و اقدامات سازنده، مشکلات موجود را حل کند و همافزایی بین مراکز نمایشگاهی را افزایش دهد.
این جلسه به طور کلی بر توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران و همگرایی میان مراکز مختلف تأکید داشت و در آن، اهمیت کیفیت نمایشگاهها، برندسازی نمایشگاهی، آموزش نیروهای انسانی و تجاریسازی نمایشگاهها مورد بحث قرار گرفت.
- اخبار سایت
دسته ها :